tisdag 1 april 2014

We don't need no education


En stund sedan frågade nån att vart jag söker så idag efter att jag gjorde några ändringar så har jag nu slutligen bestämt mig. Just nu har jag exact en vecka kvar tills sista läkarexaminationen och om det går bra så borde jag inom ett år börja i Suomen Ilmailuopisto. Processen att söka dit har tagit nu 9 månader, en massa väntande och pluggande men om jag dit slipper så kommer allt vara nog värt det. Endast 7% slipper in så håller rikit tummarna för nästa vecka. Som plan B har jag sökt till Historia på ÅA. Har alltid varit intresserad av historia så det känns som ett naturligt val. Som plan C har jag Engelska också på ÅA men det är som sagt tredje alternativet. Är relativt bra på engelska så jag sökte bara för säkerhets skull. Nu spenderar jag quality time med salt and vinegar ships ^^

A while ago someone asked me where I'm applying this year and after a few changes I finally decided. Right now I'm one week away from my aviation doctors examination and if that goes as planned then I would within a year start studying in Finnish Aviation Academy. The applying process has taken 9 months with a lot of waiting and studying, but if I end up there it'll all be worth it. Only 7% actually gets in so I'm really holding my thumbs up for that. As plan B i have History in ÅA. I've always been interested in history so it seemed like a natural choice. As plan C I have English also in ÅA but like I said, it's a plan C. I'm pretty good in English so I applied just to be safe. Now I'm spenging quality time with my salt and vinegar chips ^^ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar