torsdag 1 maj 2014

Valborg











Några bilder från min Valborg. Var först altså på jobbet och efter det rusade jag till Vårdbergsbacken för att träffa tjejerna. Hade på mig min studentmössa första gången på valborgen vilket kändes faktiskt ganska konstigt. Hade dock int hunni laga håre så de var bra att ha en hatt på sig. Vi for sen med en ganska stor grupp till Axel därifrån jag sen fo hem. Både Milko och jag var sjuka så vi lagade goda tortillan, åt munkar, drack mjöd och såg på film. Det blev en lugnare valborg för mig men är faktiskt tacksam över det! På natten sov jag säkert en timme eftersom halsen var så sjuk och jag var helt virrig i huvudet. Fo ida till läkaren där de konstaterade att jag har troligtvis angina, men jag måst ringa ännu efter resulaten för att vara säker. Nu har jag 3 dagar ledigt och skall bara ligga i sängen och se på filmer. Ha en bra valborg allihopa!
Ps. vafan, det har snöa hela dagen??? Finland, get your shit together.

Here are some pictures from my Vappu. My day started with work and after that, I was in a hurry to get to vartiovuori to meet my girls. I got to wear my graduation cap for the first time during Vappu which felt kinda weird. Well I hadn't had time to do my hair so I was grateful that I had an excuse to wear a hat. After that we all went to Axels and after that I headed home. Both Milko and I were sick so we made some delicious tortillas and donuts, drank some mead and watched a movie. It was a calm Vappu for me which I'm really grateful of. At night I couldn't sleep since my throat hurt so much and my head was really fuzzy. I went to the doctors today and they told me that I probably have angina, but I have to call there again to know for sure. Now I have 3 days off work so I'm just gonna lay in my bed and watch movies. Hope you all have a wonderful Vappu!
Ps. it's been snowing all day???? Finland, get your shit together. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar